Fotografia com iPhone - O Ângulo da Foto

Tuesday, June 13, 2017


iPhone Photography - The Photography Angle 


Dizer que estou gostando muito do curso de Fotografia com iPhone é pouco...  Tenho iPhone já há algum tempo, e tem vários recursos que eu não conhecia....
To say I like a lot this iPhone Photography course, is to say it light... I have an iPhone for some time alrerady, and there are several features that I did not know...

O 4o vídeo do Módulo 3 é sobre o Ângulo da Fotografia, identificar posições diferentes que permitirão olhares únicos do objeto. #IPAAngle
The 4th video in Module 3 talks about the Photography Angle, to identify different angles/shots, that will allow unique views of the subject. #IPAAngle

Estes são alguns testes que fiz usando como modelo o meu piano...
These are some tests I did using my Piano as subject...
  
 

 
  
 

Estas duas fotos abaixo, são do mesmo (aproximadamente) ângulo... O foco da primeira está nas teclas mais próximas, o que fez o nome do fabricante do piano ficar sem foco. Tentei a segunda foto, focando no nome do fabricante, e usei o HDR do iPhone para compensar o branco das teclas. Particularmente, fiquei mais satisfeita com a 1a foto, mas, valeu o teste. #IPAAngle #IPAHDR

These to photos below, are from (approximately) angle... The focus in the first is in the closer keys, what made the Piano manufacturer's name being without focus. I tried the second photo, with focus on the name, and using iPhone HDR feature to compensate the white in the keys. Particularly, I am more happy with the 1st photo, but it was worthy the test. #IPAAngle #IPAHDR


 

 

Meu nome, em marca d'água, eu coloquei usando o iPhone também - um App chamado Mix on Pix. Tem uma versão paga, mas até agora, a versão gratuita tem sido o suficiente para meus testes e brincadeiras.
My name, in the watermark, I wrote using the iPhone also - an App called Mix on Pix. It has a payed version, but so far, the free version is enough for my tests and plays.

É isso. Logo eu volto com novos updates...
That is it. Soon I will be back with new updates...

XoXo

You Might Also Like

0 comentários/comments

Quem me acompanha...

CTs I designed for in the past:

Paper Planes Designs

Binty Designs

Chocolate Geranium Digital Design

4Studio Design.Works

AWP - Designs by Vicki

Natal Durante o Ano Todo